Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z głównych zasad działania wyszukiwarki Google. To właśnie dzięki pozycjonowaniu i indeksowaniu Google ustala ranking witryn, prezentując użytkownikom wyszukiwarki wyniki i propozycje stron. Wiele osób nie wie do końca, na czym polega owo ustalenie rankingu, czym jest pozycjonowanie oraz jak i dlaczego Google to robi. Dotyczy to zarówno użytkowników serwisów, jak i osoby posiadające strony internetowe, które chciałby być z nimi wyżej w hierarchii Google. Fachowcy z Media Click stworzyli unikalną koncepcję pozycjonowania PRIME-TIME®, która doskonale sprawdza się w branży turystycznej.

Czym jest pozycjonowanie stron www?

Pozycjonowanie witryny internetowej to zwiększenie jej rankingu w wyszukiwarce Google. Jest to dostosowanie witryny pod wieloma względami do wyszukiwarki, która następnie ocenia witryny i tworzy ranking wyników wyszukiwania. Ogólnie istnieje nawet kilkaset czynników wpływających na witrynę związanych z optymalizacją strony, jej przeszłością czy działaniami poza witryna. Sama optymalizacja to dostosowanie nawet ok. 200 czynników wpływających na pozycjonowanie. Ogólnie pozycjonowanie wykonuje się w celu wywindowania witryny internetowej na jak najwyższą pozycję pod danymi frazami lub w danej kategorii. Ma to za zadanie pozyskiwanie jak największej ilości ruchu organicznego z wyszukiwarki. Ogólnie istnieje wiele typów pozycjonowania. Głównym i najpopularniejszym jest pozycjonowanie standardowe. Jest to promowanie witryny internetowej pod kilka — kilkanaście najpopularniejszych fraz w danej kategorii w Google. Oprócz pozycjonowania standardowego istnieje też pozycjonowanie lokalne, szerokie pod kilkaset fraz czy pod urządzenia mobilne. Każdy typ pozycjonowania wybiera się w danej sytuacji, tak, aby strona www pojawia się w wyszukiwarce w danym kontekście i w danej sytuacji. Każdy typ pozycjonowania ma dawać też nieco inne efekty i zapewniać pojawianie się wyniku wyszukiwania naszej witryny w odpowiednim momencie w Google.

Pozycjonować można każdy typ witryny internetowej. Może być ono przeprowadzane zarówno samodzielnie jaki i na zlecenie agencji SEO lub prywatnym specjalistom. Pozycjonowanie strony internetowej to też jeden z najpopularniejszych sposobów promowania się w internecie oraz sposób na pozyskiwanie klientów. Pozycjonowanie jest też procesem długotrwałym i regularnym, który nawet w dalszej perspektywie należy w pewnym stopniu kontynuować. Pozycjonowanie stron internetowych wykonuje się też zgodnie z zasadami WhiteHat SEO, czyli zalecanymi, legalnymi i dobrymi praktykami lub BlackHat SEO, czyli działaniami nie do końca moralnymi czy zalecanymi przez Google — choć drugi sposób narażony jest na ryzyko kar i wykonywany jest bardzo rzadko w specyficznych sytuacjach.

Mediaclick

Ile trwa i co wpływa na pozycjonowanie stron www?

Jednym z najczęstszych pytań, jakie pada przy temacie pozycjonowania, jest to, ile trwa pozycjonowanie i co ma wpływ na czas pozycjonowania. Ogólnie nigdy nie można jednoznacznie stwierdzić ile czasu zajmie pozycjonowanie, gdyż wpływ na proces ma bardzo dużo czynników i elementów niezależnych od nas. Możemy jednak w przybliżeniu na podstawie różnych doświadczeń, statystyk czy danych określić ile może trwać taki proces. Pierwsze efekty zobaczyć można już po kilku tygodniach prac lub nawet po kilkunastu dniach. Całe wypozycjonowanie witryny internetowej może zajmować od miesiąca — dwóch miesięcy nawet do roku czasu. Pozycjonowanie strony internetowej w zależności od popularności fraz, pod jakimi jest promowana, może potrwać ok. 3 miesięcy, 6 miesięcy i 12 miesięcy dla najpopularniejszych słów kluczowych. Na pozycjonowanie wpływ ma także kategoria, w jakiej pozycjonujemy witrynę. Nawet dwie identyczne witryny w kategoriach o różnej popularności mogą być pozycjonowane 60-80 dni lub 160-180 dni.

Oprócz tych dwóch czynników wpływających na pozycję, istnieje również szereg innych elementów, od których zależy czas pozycjonowania. Z pewnością jest to cel, jaki chcemy osiągnąć. Zupełnie inny czas pozycjonowania będzie obowiązywał przy rozbudowanym celu uzyskania wysokiej pozycji pod wieloma frazami w popularnych kategoriach, a inny czas przy pozycjonowaniu prostej lokalnej strony internetowej pizzerii w małym mieście. Kolejnym czynnikiem wpływającym na długość pozycjonowania jest nakład środków finansowych. W dużej mierze to właśnie od tego elementu zależy, jak wiele prac zostanie wykonanych przy stronie. Im więcej środków przeznaczymy na ten proces, tym szybciej będzie zwiększała się pozycja witryny. Przeważnie marki wydają średnio ok. 2-5 tyś. złotych miesięcznie na ten cel pozycjonując profesjonalnie strony internetowe. W dużym stopniu kolejnym czynnikiem wpływającym na długość pozycjonowania jest wybór odpowiedniej agencji SEO. Specjaliści wysokiej klasy będą pozycjonować witrynę dużo skuteczniej aniżeli np. freelancerzy z mniejszą wiedzą i możliwościami.

Mediaclick

Jak pozycjonuje się witryny internetowe?

Samo pozycjonowanie witryny internetowej składa się z dwóch części — on page i off page. Pierwsza część to optymalizacja strony internetowej, czyli działania na samej stronie internetowej. Optymalizacja polega na dostosowaniu witryny oraz jej elementów do zaleceń Google. Strona poddawana jest zatem różnego rodzaju pracom. Z pewnością uprasza się schemat witryny i jej szkielet. Witryna jest przyspieszana, konfigurowany jest odpowiednio serwer, na którym znajdują się pliki czy tworzona jest wersja mobilna. Podczas optymalizacji strony pod kątem tematycznym tworzy się odpowiednie metadane opisujące witrynę robotom Google w celu ułatwienia indeksowania. Na samej witrynie ustawia się odpowiednie tytuły i opisy widoczne w wyszukiwarce Google jako wyniki czy zamieszcza się na stronie content. Jedną z najważniejszych czynności optymalizacyjnych jest analiza słów kluczowych. Specjaliści przy pomocy różnych narzędzi sprawdzają słowa kluczowe dla danej kategorii, a następnie określają te, pod jakimi warto znajdować się w wyszukiwarce Google. Następnie dodawane są na stronę www teksty zawierające takie frazy, mające poinformować Google, o czym jest nasza witryna. Na samej stronie internetowej dodaje się linkowanie wewnętrzne prowadzące do innych podstron serwisu. Ma ono na celu ułatwienie indeksowania witryny robotom Google. Dobrą praktyką jest też dodanie linkowania zewnętrznego świadczącego o oferowaniu użytkownikom przydatnych odnośników.

Drugim typem działań pozycjonowania strony internetowe są działania off page. Są to działania poza stronami internetowymi majce na celu podnieść statystyki witryny. Są to np. link building, sprowadzanie ruchu organicznego na witrynę lub uwiarygadnianie witryny. Linkowanie zewnętrzne polega na umieszczeniu w internecie linków do podstron naszego serwisu. Ma to na celu dostarczenie Google informacji o tym, iż nasza strona jest popularna i chętnie polecana. Linki powinno dodawać się z jakościowych for czy stron. Sprowadzenie ruchu organicznego na pozycjonowaną witrynę ma na celu podniesienie z kolei statystyk strony i szybsze jej pozycjonowanie. Kolejnym sposobem off page pozycjonowania strony jest uwiarygadnianie strony internetowej. Można robić to, dodając np. wizytówki biznesowe w katalogach wizytówek lub tworząc wizytówkę Google Moja Firma na Google Maps i powiązując ją z witryną. Dla Google jest to sygnał, iż witryna nie jest anonimowa a jest częścią marki działającej biznesowo.

Mediaclick
Jak Google indeksuje witryny?

Jeśli wiemy już, czym jest pozycjonowanie stron internetowych oraz jak pozycjonować witryny internetowe, warto również odpowiedzieć na pytanie, jak Google indeksuje strony oraz jak tworzy ranking wyników wyszukiwania. Google nie przechowuje na swoich serwerach wszystkich witryn i nie wyświetla ich użytkownikom. Google posiada specjalne algorytmy — roboty, które non stop przeglądają internet oraz sprawdzają i oceniają strony pod różnymi względami. Roboty Google wchodząc na stronę, sprawdzają ją pod wieloma kątami, a następnie tworzą ocenę witryny. Google nigdy nie ujawniło i zapewne nie ujawni dokładnego mechanizmu oceniania oraz tego, co i w jakim stopniu ma wpływ na pozycję witryny. Następnie Google tworzy indeks witryn — adresów wraz z ocenami. Gdy dany użytkownik wpisze do wyszukiwarki Google dane hasło, wyszukiwarka przeszukuje indeks oraz prezentuje jej zdaniem najlepiej dopasowane wyniki wyszukiwania ze względu na tematykę, lokalizacje czy inne elementy.

Dlaczego warto pozycjonować witryny?

Pozycjonowanie witryn internetowych jest niezwykle korzystne i warto robić to z wielu względów. Pierwszym powodem, dla którego warto pozycjonować witryny, jest możliwość pozyskiwania klientów i odbiorców z internetu. Wysoko wypozycjonowana strona internetowa może regularnie dostarczać na naszą stronę biznesową czy do sklepu internetowego klientów. W ten sposób możemy tanio — taniej niż w przypadku kampanii reklamowych pozyskiwać klientów. Jest to też dużo bardziej wygodny sposób na pozyskiwanie odbiorców w przeciwieństwie do ciągłego nadzorowania wielu różnych kampanii promocyjnych. Kolejnym powodem, dla którego warto pozycjonować witrynę internetową, jest możliwość budowania rozpoznawalnej marki w sieci. Polecenia Google w postaci umieszczania wyników danej marki na wysokich pozycjach mają dużą moc. Internauci oceniają takie marki i firmy za wiarygodne oraz godne zaufania sugerując się wskazani Google. Często trudno jest uzyskać właśnie taki efekt innymi działaniami reklamowymi.

Samo zlecenie pozycjonowania jest obecnie bardzo proste. Wystarczy znaleźć odpowiednią agencję SEO, która zajmie się tym zadaniem oraz wybrać odpowiedni typ współpracy. Zlecać pozycjonowanie możemy nawet, wtedy kiedy nie znamy się na IT ani SEO. Pozycjonować strony internetowe można w różnym zakresie, co oznacza, że mogą z niego korzystać nawet osoby z małym budżetem lub osoby bez środków samodzielnie optymalizując stronę czy wykonując proste działania pozycjonerskie. Samo pozycjonowanie jako metoda promocji marki jest odbierane bardzo pozytywnie. Dzieje się tak dlatego, iż wyniki wyszukiwania są pomocne dla wielu osób. W przeciwieństwie do nachalnych wyskakujących okienek, czy niechcianych e-maili, wysoka pozycja w wyszukiwarce Google jest bardzo pozytywnie odbierana. 

Źródło: https://mediaclick.pl/pozycjonowanie-stron-wroclaw/